مارینا به کجا میگویند؟

در این مقاله سعی بر این داریم به سه سوال زیر پاسخ داده تا شما را با مجموعه مارینا کیش آشناتر کنیم.

مارینا چیست و به کجا می گویند؟

تفاوت مارینا و ریزورت چیست؟

مارینا کیش، یک ماریناست یا یک ریزورت؟

گردشگری دریایی بعنوان یکی از هیجان انگیزترین و پر طرفدار ترین شاخه های گردشگری شناخته می شود. تعدد ورزشهای دریایی و تفریح گاهای ساحلی بسیار زیبا و گاها تجملی در دنیا سبب شده گردشگران روز به روز بیشتر به این شاخه گردشگری روی بیاورند.

در این بین ماریناها (MARINA) و ریزورت های ساحلی (BEACH RESORT) بعنوان یکی از این پرطرفدارترین مقاصد این شاخه گردشگری،  دارای جایگاه ویژه ای در کل دنیا هستند.

نمایی از مارینا جمیرا دبی

نمایی از ریزورت ساحلی در مالدیو

برای معرفی این دو مقصد گردشگری ابتدا به این دو سوال پاسخ بدهیم که مارینا چیست و به چه جایی گقته می شود؟ فرق مارینا با ریزورت چیست؟

مارینا در اصل به مجموعه هایی گفته می شود که با داشتن یک حوضچه اختصاصی و اسکله های معمولا شناور روی آب، برای نگهداری شناورهای لوکس تفریحی در نظر گرفته شده و با بندرگاه ها که در آنها کشتی های کاری یا باری و … قرار دارند متفاوت است.در اصل مارینا جنبه لوکس بندرگاه است و فقط برای نگهداری و سرویس دهی به شناورهای لوکس شخصی و تفریحی می باشد.

این شاید تعریف اولیه مارینا باشد اما امروزه برخی از مارینا ها که فضای ساحلی بزرگی دارند بغیر از خدمات رسانی به مالکین شناورهای لوکس قسمتی هم برای ورزشها و تفریحات دریایی دارند و به  گردشگران و طرفداران این تفریحات نیز خدمات ارائه میدهند.علت این امر اینست که با توجه به زیر ساختهای مورد نیاز برای احداث یک مارینا همانند موج شکن ها (اصلی ترین پیش نیاز ساخت مارینا)، اسکله های شناور و قسمتهای تعمیر و نگهداری شناور ، با اندکی تغییر کاربری محیطی و ساخت یک رختکن و تهیه تعدادی تجهیزات ورزشهای دریایی براحتی می توان در کنار مارینا یک کلوپ تفریحات دریایی نیز داشت و این در حالیست که بیشتر نیازمندی های زیر ساختی یک کلوپ تفریحات دریایی حرفه ای قبلا در احداث مارینا مرتفع گردیده است و به همین علت است که کلوپ های تفریحات دریایی که در مارینا ها قرار دارند بسیار حرفه ای تر و مجهز تر از سایرین می باشند.

تفریحات دریایی در ریزوت ساحلی در استرالیا

ریزورت به چه جایی گفته می شود؟

در لغت نامه گردشگری  به مکان یا مجموعه خدماتی گردشگری که برای اقامت، تفریح، استراحت و گذراندن تعطیلات احداث گردیده است ریزورت میگویند. شاید نزدیکترین لغت فارسی به این کلمه همان تفرج گاه باشد ولی ما ترجیح می دهیم همان ریزورت را استفاده کنیم.ریزورت ها با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن احداث گردیده اند ویژگی های مختلفی داشته و خدمات و تفریحات متفاوتی نیز ارائه میکنند. برخی ریزورت ها جنگلی هستند برخی کوهستانی برخی پارک تفریحی یا شهربازی در وسط شهرها هستند و برخی دیگر ساحلی. ما در این مقاله به بررسی ریزورت های ساحلی می پردازیم.

ریزورت های ساحلی مجموعه هایی هستند که در ساحل یک دریا یا دریاچه یا … مکانهای مشابه قرار دارند و تمرکز خدمات رسانی انها بر  ارائه محل اقامت، ورزشها دریایی، تفریحات ساحلی، استراحتگاه ساحلی، رستوران ها و کافی شاپهای ساحلی و …. می باشد.

ریزورت ساحلی در ترکیه

حال مهمترین تفاوت ریزورت با یک مارینا چیست؟

همانطور که مشخص است مهمترین تفاوت ریزورت های ساحلی و مارینا در وجود محل اقامتی (هتل) در ریزورت هاست و در اغلب خدمات ارائه شده در یک مارینا و یک ریزورت ساحلی تفاوت خاصی به چشم نمی خورد. از طرف دیگر یک ریزورت ساحلی هم نیازی به داشتن حوضچه اختصاصی برای نگهداری قایق های لوکس تفریحی ندارد.

حال برخی مجموعه های گردشگری دریایی مارینا-ریزورت(marina resort ) هستند که همانگونه که از اسم ان پیداست در واقع مارینایی است که خدمات اقامتی نیز ارائه میدهد.

مارینا کیش بعنوان نخستین مارینای ایران در ساحل هتل بسیار مجلل مارینا پارک کیش احداث شده و با توجه به داشتن حوضچه اختصاصی برای نگهداری شناورهای لوکس،کلوپ تفریحات دریایی بسیار مجهز و بزرگ،لانژ ساحلی و رستوران  در واقع یک مارینا-ریزورت می باشد. برای معرفی قسمتهای مختلف مارینا کیش کلیک کنید

ساحل تفریحات دریایی

لانژ ساحلی مارینا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *